10/25/2013

Apaper je




Cuba menulis lagi konon-konon ada yang ketor kepala sangat nak baca entri baru ni

Bukan, entri ini bukan tentang Bajet 2014. Bukan juga tentang Nora Danish kelahi dengan pakwenya. Bukan juga pasal adik aku yang baru reti nak melukis, ataupun kisah kami makan mi bandung tadi. Semuanya bukan.


Habis apa? What? Why? Where? Satu demi satu soklan dicampak kemuka. Konsep menjawab geografi ni. Lawak sungguhla.


Ha ni aku nak tanya ni. Entri ni untuk apa sebenarnya?


Dah tak payahlah nak berdalih lagi. Apa kaitan dengan dalih pulak? Nampak kebodohan aku kat sini. Jarang nak jumpa orang yang tunjuk bodoh depan orang ni tau. Tau berangan je nak jadi pandai. Bila orang dok apdet pasal minyak, diri ni pun sibuklah nak ambik tahu pasal minyak, kononnya agar orang pandang diri ni intelek. Gila.


Sekarang ni pun, exam dah dekat ni, tau nak tunjuk study je. Faham? Tau beza kan study dengan tunjuk study tu cemana?


Suka sangat buat-buat tahu pasal isu semasa. Padahal kalau nak dibandingkan dengan otak-otak (ni bukan makanan tu) ekosistem lautan, otak aku la paling lembap. Kalah ikan yu dan naga laut. Ni lagi satu. Ada naga ke dalam laut?


Paling tak boleh blah sekali masa hak kecoh-kecoh kat lahad datu dulu. Kah kah. Aku tahu la pasal tu sikit-sikit. Ini masa sabjek pengajian am cikgu tu bantei tanye pendapat dan cadangan terhadap isu ni. Gila lagi. Tanya orang yang tak reti bukak tv ni. Jangankan berita, cerita mister erogen pun aku tak tau. Kalau tanya pasal cara buat masker secara alami kat tenet tu taula. Ha ha.


Ke bulan betul entri ni. Tak suruh baca pun. Ketor sangat kenape.


Gila nak harap ada isu gula naik harga kat sini? Atau ciptaan formula tukar orang jadi mengkarung? Muka aku ada gaya Dr. Curt Connor ke? Blog saintis mana yang kelabu asap ni, cer kabo?


Sempat lagik nulis sampah sambil selak-selak bab kecederaan sukan Achilles tendinitis. Nampak? Tunjuk study lagi. Tau beza kan study hard dengan selak-selak tu cemana? 


Sebenarnya terhenti selak ke bab ni sebab gambarajah yang dia kasi tu gambar budak skate. Dekat situ adala label segala extensor hallucis tongus, peroneus brevis dan segala nama yang aku selalu abai dan lantakkan. Jangan ingat gadis suci cam aku ni ada impian ngada-ngada nak berpacar dengan budak skate pulak. Jauh simpang. 


Cuma kelakor. Gambar budak yang tengah skate tu terjojol je otot kaki dari luar. Jadahnye. Kalau nak tunjuk otot takyah lah beria lukis orang tu tengah skate. Berdiri tegak pun boleh dah. Ah sudah jadi pengkritik buku teks lak dah. 


Ini la namanya nak kena selam tau? Orang apdet entri baru ngko pun sibuk apdet. Apentah isinye sekuman pun takde. Kata aku kepada diri aku yang aku gelar aku ini.


Tak taulah kalian rasa apa ni. Diri sendiri pun rasa nak bagi tumbukan lenting sempurna yang akan berlaku kekekalan momentum dan kekekalan tenaga kinetik di mana koefisien retritusinya bernilai e = 1. Atau bahasa kampungnya, penumbok. Gila lagi.


No comments:

Post a Comment

the metamorphosis of the oblivious

  Every pages in every human's story has a stop. A stop to the next bridge, next day and the next page. My page was usually unwritten, b...