10/23/2011

mencuba.


    dan cuba lagi. itulah yang hanya aku mampu buat di musim hott masa ni. dan itulah jugak perkataan yang mampu aku motivate diri sendiri. zaman main jet kertas dah berlalu. sekarang memang zaman main kalkulator pulak.

    inspirasi aku untuk berjaya tidak ada orang lain melainkan mak aku. dan kena ingat jugak, kita belajar kerana siapa? kerana Allah.seandainya ditakdirkan aku tidak berjaya maka aku akan terima seadanya. manusia apa jika tidak ditakdirkan untuk gagal? tapi setidaknya taknak lah gagal spm kann. nak makan kertas ke aku ni kalau failed semedang? dari lahir sampailah ke trial baru ni, result macam daun semalu. lulus yang tak cemerlang.

    tak pernah aku jadikan cikgu atau orang-orang lain sebagai penghalang untuk aku berjaya. kalau nak cakap pasal persekitaran tuu, bukanlah dilabelkan sebagai penghalang. cuma ujian sikit. nak berjaya mesti ada ujian. nak berjaya dalam upsr pun kena ada ujian. ujian apa? UPSR lah!

    situasi kusut yang tak lagi menjadi mudah untuk aku menimba ilmu aku anggap ia sebagai iklan hidup. macam aku cakap tadi, aku tak pernah anggap cikgu sebagai faktor kegagalan. kalau jenis cikgu yang mudah tersentuh macam mana pulak? umm, sama la kott =.='

    tapi aku taklah sesibuk pm. boleh je lagi nak buat post, boleh je lagi nak online akaun fb tuu. aii maklumlah, bukan ijazah lagi. baru spm. kalau ijazah nanti barulah SIBUUUKKK bebeno kann! atau bajet sibuk, aku pun tak tau.

    terus terang, aku tak target pun straight a's. kalau baca post aku yang dulu tu, semangat je lebih! kalau korang perasan aku delete post tuu. kalau tak perasan aku biarkan jee >.< 

* oklah, thats all.
keep reading and shoutouting!

No comments:

Post a Comment

the metamorphosis of the oblivious

  Every pages in every human's story has a stop. A stop to the next bridge, next day and the next page. My page was usually unwritten, b...